Diskuzní fórum
Parková dráha Olympia Brno
čubík, 31.07.2015 11:48:52
Parková dráha Olympia Brno je železnicí určenou pro modely tzv. "supervelkých měřítek" neboli modely s osobní obsluhou. Modelář na modelu přímo jede a vlastnoručně jej obsluhuje.
Modely vozidel jsou přitom tak velké a výkonné, že mohou vozit i publikum.
Parková dráha je koncipována jako nesouosá tříkolejnicová splítka rozchodů 127 mm (5") / 184 mm (7") a je konstruována tak, aby na ní bylo možné provozovat i modely jiných modelářů nebo klubů. Všechny důležité rozměry a vztahy vychází z mezinárodní normy NEM 110 (pro koleje a výhybky) a NEM 310 (pro dvojkolí).
Parková dráha Olympia Brno je první takto rozsáhlou modelovou dráhou v České republice. Svojí délkou, koncepcí tratě, technickou výbavou a také prostředím krásného parku patří jednoznačně k těm nejlepším v Evropě.
Nástup a výstup cestujících probíhá na hlavním nádraží, které je zmenšeninou skutečných drážních budov z přelomu 18. a 19. století.
Výpravní budova, dílny, depo s točnou a rotundou bývaly běžnou součástí starých nádraží a tak je tomu i na našem nádraží.
V jeho areálu jsou k vidění i historická návěstidla - mechanická předvěst, dvouramenné vjezdové návěstidlo z roku 1913 a také zvoncová návěst zvaná "Číňan".
Jízdenku na vlak a upomínkové předměty lze zakoupit u pokladny vedle vchodu na nádraží.
Pro cestující čekající na vlak je k dispozici zastřešené posezení, kde je prodáváno doplňkové občerstvení.
Samozřejmostí jsou dámské i pánské toalety.
Pro odbavování vlaků je určeno zastřešené ostrovní nástupiště se dvěma kolejemi.
Zdroj a více informací: Parková dráha Olympia Brno
Olympia vláček
Provozní den na Parkové dráze - video
Mini train - video
Modely vozidel jsou přitom tak velké a výkonné, že mohou vozit i publikum.
Parková dráha je koncipována jako nesouosá tříkolejnicová splítka rozchodů 127 mm (5") / 184 mm (7") a je konstruována tak, aby na ní bylo možné provozovat i modely jiných modelářů nebo klubů. Všechny důležité rozměry a vztahy vychází z mezinárodní normy NEM 110 (pro koleje a výhybky) a NEM 310 (pro dvojkolí).
Parková dráha Olympia Brno je první takto rozsáhlou modelovou dráhou v České republice. Svojí délkou, koncepcí tratě, technickou výbavou a také prostředím krásného parku patří jednoznačně k těm nejlepším v Evropě.
Nástup a výstup cestujících probíhá na hlavním nádraží, které je zmenšeninou skutečných drážních budov z přelomu 18. a 19. století.
Výpravní budova, dílny, depo s točnou a rotundou bývaly běžnou součástí starých nádraží a tak je tomu i na našem nádraží.
V jeho areálu jsou k vidění i historická návěstidla - mechanická předvěst, dvouramenné vjezdové návěstidlo z roku 1913 a také zvoncová návěst zvaná "Číňan".
Jízdenku na vlak a upomínkové předměty lze zakoupit u pokladny vedle vchodu na nádraží.
Pro cestující čekající na vlak je k dispozici zastřešené posezení, kde je prodáváno doplňkové občerstvení.
Samozřejmostí jsou dámské i pánské toalety.
Pro odbavování vlaků je určeno zastřešené ostrovní nástupiště se dvěma kolejemi.
Zdroj a více informací: Parková dráha Olympia Brno
Olympia vláček
Provozní den na Parkové dráze - video
Mini train - video
René Vulkán, 01.08.2015 11:15:43
byl jsem tam a to špica
René Vulkán, 01.08.2015 11:46:33
oprava - byl jsem tam a byla to špica
čubík, 02.08.2015 10:59:36
René Vulkán: ...na provozní video koukám už poněkolikáté a pořád mě dostává...:-)
...snad ještě letos se svezu, ale chce to s někým - sdílená radost se násobí...
...snad ještě letos se svezu, ale chce to s někým - sdílená radost se násobí...
pa100r, 07.08.2015 21:26:57
čubík: Máš právo mazat příspěvky, které nezpochybňuji. Netuším ovšem, proč jsi mazal ten můj. Protože si nejsem vědom, že bych napsal něco, co by ti k tomu dávalo důvod, myslím, že je to svévole... Jen pro vyvolené!!
pa100r, 07.08.2015 21:34:39
čubík: ...a ještě něco: když už píšeš něco o drážních budovách z přelomu 18. a 19. století - kde v tomto období ty budovy stály? železnice v Českých zemích co já vím, začínala v druhé polovině 19. století. Z Vídně do Brna 1839, z Brna do Práglu jela poprvé 1848, z Vídně do Prahy 1849...
čubík, 08.08.2015 00:39:58
pa100r: ...nějak nechápu o čem vedeš řeč, nikdo Tvůj příspěvek nemazal...
...nějak jsi přehlédl, že jsi na toto železniční téma založil nové vlákno, které je samozřejmě snadno dohledatelné v sekci "Umění"...
...a pokud jde o historii železnice, tak já na ty webové stránky samozřejmě nic odborného nepíši, jen na Libres přidávám odkazy...
...nějak jsi přehlédl, že jsi na toto železniční téma založil nové vlákno, které je samozřejmě snadno dohledatelné v sekci "Umění"...
...a pokud jde o historii železnice, tak já na ty webové stránky samozřejmě nic odborného nepíši, jen na Libres přidávám odkazy...
Paulmatthiole, 08.08.2015 19:56:33
pa100r: To jsou silná slova na Tomovu adresu, pa100re - já Tvůj příspěvěk v DF vidím, takže k mazání nedošlo. Navíc jsem poněkud na rozpacích z toho, že v DF jsou aktivní dvě vlákna na jedno a totéž téma (Tomův z 31.7. a Tvůj z 5.8.) - snižuje to přehlednost DF.
Duplicitní (mladší) vlákno Pa100rovo tudíž uzamknu.
Duplicitní (mladší) vlákno Pa100rovo tudíž uzamknu.
čubík, 08.08.2015 21:19:36
Paulmatthiole: ...už jsme se s pa100rem domluvili, že došlo k přehlédnutí, Paule...:)
...tohle vedro je přímo úmorné, ještě že mám dovolenou a nic nemusím...
...tohle vedro je přímo úmorné, ještě že mám dovolenou a nic nemusím...
Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.